Com no tenim examen teòric ni pràctic d’aquesta assignatura -encara sort-, avui hem realitzat un simulacre d’examen, és a dir, una activitat que el professor ens posaria en cas que hi hagués.
Aquesta ha consistit en “la invenció de la nostra illa ideal”. Per poder dissenyar-la, hem disposat d’una graella quadriculada i el professor ens ha plantejat el disseny segons diverses escales: 1:5.000 o 1:10.000. Nosaltres hem utilitzat la segona escala proposada, 1:10.000, per tant, cada quadret de la làmina correspon a 1 km en la realitat.
En primer lloc, hem dibuixat la nostra illa de forma irregular, ja que el professor ens ha dit que molts alumnes acostumen a dibuixar-la rodona. Encara que no la dibuixaríem rodona, hem exagerat les formes irregulars.
En segon lloc, hem decidit que la nostra illa seria turística, un lloc ple d’apartaments i hotels amb zones de platja i d’oci. Al centre de l’illa hem instal·lat l’aeroport encara que el dibuix es va quedar en l’intent ja que el professor ens va fer un comentari: “això més que un avió sembla un peix”. Les nostres habilitats artístiques parlen per nosaltres.
En tercer lloc, hem col·locat estratègicament les zones d’hotels i apartaments, amb carreteres que uneixen totes les zones de l’illa. Per començar a deixar palesos els coneixements que estem aprenent a l’assignatura, vam dibuixar corbes de nivell en diferents punts de l’illa. A més a més, vam integrar els símbols dels mapes també treballats en sessions anteriors: una pedrera al costat d’una muntanya, una estació meteorològica, dos ports amb els corresponents símbols del vaixell (que també es va quedar en l’intent), els fars, les barreres que delimiten el port, etc.
En quart i últim lloc, vam decidir dibuixar dues illetes més al costat d’aquesta, també amb la mateixa finalitat: zona d’apartaments, relax, platja, estiu i sol. Una d’elles l’hem interconnectat amb la illa principal mitjançant un pont subterrani.
Cal dir que aquesta activitat ens ha servit per veure en quin punt ens trobem. Havíem d’integrar tot allò que hem après fins ara i segons el professor, anem bastant peixos en mapes. Malgrat això, hem gaudit tots plegats de la seva realització i estem satisfets de poder deixar palesos els coneixements assolits fins ara, que no són pocs!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada