dimecres, 27 d’abril del 2011

Meridians i paral·lels! 30-03-2011

Avui, dia 30 de Març del 2011, l’equip dels exploradors intrèpids podem dir que la terra la dividim en línees i punts imaginaris, si si, imaginaris.



En Xavier Hernández -que malgrat tenir nom de futbolista, és el nostre professor de geografia- sembla ser que avui ha vingut “manos a la obra”. D’entrada ja ens ha dit que el contingut que treballàvem avui era força complicat i enrevessat, malgrat haver-lo treballat mil milions de vegades.

El fet és que la terra la podem dividir en línies imaginàries que poden anar des del Pol Nord fins al Pol Sud i d’esquerra a dreta. Hem començat treballant què era això dels pols i pel que hem pogut comprovar, es tracten dels extrems de l’eix que gira al voltant de la terra.

En segon lloc, hem repassat de dalt a baix l’equador, la circumferència màxima que està al voltant de la terra. Hem comprovat que Catalunya no es troba en els punts de l’Equador.

Un cop situats al mapa de la terra, hem estudiat què eren això dels paral·lels i bé, hem determinat que es tracta de línies imaginàries paral·leles entre elles que donen la volta a l'esfera terrestre i són perpendiculars a l'eix de gir de la Terra. A més a més, l’Equador n’és el més important, ja que determina l’origen de les latituds. Aquest, és l’únic paral·lel que és un cercle màxim.

El pas següent ha estat esbrinar què eren els meridians. Hem descobert que són línies imaginàries que donen la volta a la Terra passant pels pols. El més important és el Meridià de Greenwich o meridià 0º, ja que determina l’origen de les longituds. Es mesura en graus, minuts i segons.


Un cop exposats i explicats aquests conceptes, en Xavi ens ha posat a prova per tal de comprovar si havíem interioritzat el contingut. Així doncs hem realitzat dues dinàmiques: la primera ha estat localitzar 10 capitals del món en el seu punt exacte del mapa (Buenos Aires, Tòquio, Auckland, París...) i la segona ha estat la versió adaptada de “Hundir la flota”.

Aquestes dues dinàmiques han estat d’allò més divertides, sobretot la segona ja que s’ha treballat el contingut de classe amb una activitat motivadora i didàctica. La primera simplement ha estat per fer veure a la gent que a Tòquio no s’hi pot anar en cotxe i que Auckland no està “a la vuelta de la esquina” com diria aquell.

Apa, salut i meridians.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada