Com indica el títol de la sessió, avui hem treballat el Currículum d’Educació Primària. La professora ens ha explicat des de la definició del currículum fins a les característiques de cadascú dels cicles.
Els punts que hem trobat més rellevants són les competències i els continguts que pertanyen als diferents cicles. Per exemple, veiem que a tots els cicles (inicial, mitjà i superior) es treballen dos blocs de continguts: l’entorn i la seva conservació i persones, cultures i societats. Tanmateix, encara que sembli que els continguts són els mateixos per tots els cicles, el nivell de dificultat s’incrementa proporcionalment amb el curs. Així doncs, al principi es treballa l’observació i després l’anàlisi i la síntesi.
Després de la explicació teòrica, hem fet una activitat: hem hagut d’escollir un contingut del àrea de coneixement natural, social i cultural a primària amb la finalitat de fer una activitat per treballar-la. El nostre grup ha escollit l’orientació a l’espai i l’elaboració de mapes: primer hem plantejat una sortida pel barri, on els alumnes haurien d’apuntar els llocs més rellevants, i després la realització de un mapa amb l’ajut del Google Earth.
Aquesta part de la sessió, sincerament, no ens ha agradat massa. La raó és que a totes les assignatures fem el mateix: ens expliquen el currículum i fora. Nosaltres, amb les activitats que fem al llarg del curs, treballem aquest document moltes vegades i ja el coneixem.
El que ens ha agradat és la segona part, es a dir, els recursos didàctics per a primària. La professora ens ha mostrat un món d’activitats virtuals amb las quals podem treballar continguts de l’àrea de coneixement natural, social i cultural mitjançant les TIC. Alguns dels recursos són:
Finalment, hem de dir que aquesta part sí que ens ha agradat molt perquè és molt visual i útil pels alumnes. A més a més, la classe ha estat amenitzada per la música de les Jornades de Pedagogia i per l’actuació d’uns espontanis disfressats de bombers dins de la nostra classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada