dimecres, 30 de març del 2011

Carnaval amb relleu (28-02-2011)

Iniciant la setmana de carnaval, i al veient que tots anàvem amb corbata, en Xavi ens ha fet cinc cèntims de la història de la corbata. Amb tot, hem pogut arribar a la conclusió de què és un element purament decoratiu en tant que inútil. No obstant això, no portar-la el primer dia de Carnaval  era sinònim de dur el nas de vermell, per oposar-te a les normes del Rei Carnestoltes.
L'explicació, però, ha derivat en la història dels cavallers de l'edat mitjana i ens ha explicat quatre coses sobre els cavalls i les llances que duien. Tanmateix, ha fet esment d'una possible activitat per treballar amb els alumnes anomenada: "Crea el teu escut d'armes".
Després de totes aquestes explicacions, en Xavi ens ha portat uns mapes físics de corbes de nivell acabats de sortir del forn. La tasca va ser força senzilla (adequada a nens de primària) i va consistir en saber interpretar el mapa mitjançant la llegenda, situant els punts i elements que aquesta indicava al mapa en qüestió.

En aquesta sessió hem treballat, doncs, varis aspectes teòrics del treball amb mapes.
Per una banda, la identificació de contorns en un mapa (moltes vegades les coses es substitueixen i representen a través dels seus contorns).
Per altra banda, la convencionalitat. Aquesta fa referència als símbols que tenen un significat determinat. Existeixen tres tipus de símbols principals:
* Símbols lineals: representen estructures lineals.
* Símbols puntuals: representen un punt concret.
* Símbols zonals: representen una zona concreta (abasta més espai).


Cal dir que existeixen molts tipus diferents de símbols: senyals de trànsit, símbols meteorològics (sol, pluja, boira...), llegenda d’un mapa, etc. Tots ells alberguen una importància cabdal en el seu àmbit d’actuació i, per tant, resulta important que treballem tota aquesta simbologia amb els nens/es de Primària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada