En aquesta classe hem parlat, en comunió amb la classe anterior, del treball de les nocions projectives en l’àmbit de l’educació primària. Bàsicament, cal saber que, en l’àmbit de la cartografia, tot el que veiem es reflexa al mapa des de dalt de forma simplificada. Resulta important que els nens s’acostumin a imaginar els objectes des d’una perspectiva no habitual.
Així mateix, cal concebre els plànols com una simple representació de la realitat. En aquests es substitueix la imatge de la cosa pel seu perfil. Cal dir, no obstant això, que quan treballem aquesta temàtica amb els nens de cicle inicial les siluetes representades seran molt generals i senzilles. Nogensmenys, a cicle mitjà les siluetes ja seran més diversificades i complexes. Finalment, a cicle superior ja podrem treballar amb un plànol complex.
Tanmateix, en aquesta sessió també hem realitzat una de les activitats més entretingudes i complexes que hem realitzat fins al moment. Aquesta activitat/pràctica estava encarada a aprendre a treballar amb la brúixola i, per fer-ho, s’ha dividit la classe en grups de 4 o 5 persones. Cada grup ha amagat un tresor en un lloc concret del campus de Mundet, tot situant-ne la seva posició amb mesures antropomètriques en un mapa. No obstant això, per arribar al tresor calia passar per varis punts delimitats en el mapa en qüestió i en cada un d’ells hi hem deixat un missatge escrit en clau.
Amb tot, si el grup de recerca del tresor seguia les indicacions del mapa i les pistes dels missatges en clau es podia trobar el tresor sense excessius problemes. Com ja hem dit anteriorment, aquesta pràctica ha estat molt divertida i educativa, atès que resulta importantíssim que sapiguem situar-nos i cercar objectes a través de les indicacions d’una brúixola. Aquest tipus de gimcana ha servit per treballar aquest tema d’una forma molt pràctica i, per tant, creiem que seria una activitat excel·lent per treballar l’ús de la brúixola i l’aprenentatge dels punts cardinals amb els nens/es de Primària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada